نحوه افزایش درشتی میوه در درختان
نوشته شده توسط نگین احدی
3 ماه پیش
بذر یا دانه چیست
بذر چیست؟ معرفی انواع بذر
نوشته شده توسط نگین احدی
3 ماه پیش

گیاهان سمی و خطرناک جهان

گیاهان سمی و خطرناک جهان بسیاری از گیاهان زیبا که در اطراف ما میرویند بر خلاف ظاهر زیبا و دل ربا ، سمهای بسیار مهلکی را دارا میباشند که گروه کشاورزی آنلاین شما را با این گیاهان آشنا میکند.

بازدید 1114 2 سال پیش

گیاهان سمی و خطرناک جهان

بسیاری از گیاهان زیبا که در اطراف ما میرویند بر خلاف ظاهر زیبا و دل ربا ، سمهای بسیار مهلکی را دارا میباشند که گروه کشاورزی آنلاین شما را با این گیاهان آشنا میکند.

شیپور فرشته

یکی از گل های عجیب و ترسناکی که روی زمین زندگی می کند با نام جالب “شیپور فرشته” شناخته می شود. این گل در طبیعت و به طور عادی زیبا و بی خطر است اما در دست انسان ها به سلاحی عجیب تبدیل شد که انسان های زیادی را به کام مرگ کشانده است. در سال 2007 سلاحی خاص با استفاده از این گل که بیشتر در آمریکای جنوبی یافت می شود ساخته شد و اثرات آن بسیار مخرب بود. تنفس کردن این سلاح کیمیاوی می تواند باعث گیج شدن و گوش به فرمان شدن افراد شود به طوری که آن ها حرکات عجیبی ناخودآگاه انجام می دادند و دیگر اختیار حرکات و بدن خود را نداشتند.
شیپور فرشته

 

شیپور فرشته

RHODODENDRON

این گل که دارای گلبرگ های بسیار بزرگ است از دروان باستان به خاطر سمی بودنش معروف است و بسیاری از مورخان دلایل دیوانه شدن سربازان یونانی را خوردن عسلی می دانند که از این گل گرفته شده است. این گل باعث می شود تا بدن افراد بی حس شود و همچنین دچار شک های عصبی و تشنج می شوند.
RHODODENDRON

RHODODENDRON

COLCHICUM AUTUMNALE

به صورت خودرو و وحشی در اغلب نقاط اروپا و نیوزلند رشد کرده و بومی کشور انگلستان است. هنوز هیچ پادزهری برای سم این گیاه شناخته نشده است، سمی که به اندازه آرسنیک کشنده و مرگ‌آور ارزیابی می‌شود. این سم تمامی عملکردهای بدن انسان را مختل کرده و در نتیجه باعث کارکرد نامناسب اندام‌های بدن، لخته شدن خون و مختل شدن سیستم عصبی می‌گردد. اگر مقادیر اندکی از این سم مورد استفاده قرار گرفته باشد، مرگ شخص هفته‌ها به طول خواهد انجامید، اما در دوزهای بالا مرگ آنی خواهد بود. بعضی از مردم این گیاه را با بیماری وبا مقایسه می‌کنند.
COLCHICUM AUTUMNALE

COLCHICUM AUTUMNALE

لابرنوم (LABURNUM)

مجله تالاب :دیگر گیاه خطرناک فهرست ما لابرنوم نام دارد که عموماً به نام “زنجیر طلایی” نیز شناخته می‌شود، این گیاه حاوی ماده‌ی شیمیایی موسوم به سایتیزین است. این ماده در دوزهای پائین به صورت جدی خطری ایجاد نکرده و در حالت کلی بیشتر به صورت دارو و برای آندسته از افرادی که قصد ترک سیگار را دارند تجویز می‌شود، چرا که روی گیرنده‌های نیکوتین در بدن اثرگذاری دارد.
خطر اصلی در پس خوردن دوزهای بالای آن نهفته، چون که در این صورت مرگ را به دنبال خواهد داشت. لابرنوم معمولاً کودکانی را درگیر می‌کند که از گل گرفته تا غلاف دانه‌های آن را خورده‌اند. سم آن تقریباً اندکی بعد از هضم کار خود را شروع کرده و موجب تهوع، تشنج، کما و در نهایت مرگ می‌شود.
که با نام “درخت خودکشی” نیز شناخته می‌شود، متهم اصلی در شماری از مرگ‌هایی است که در نواحی جنوب غربی هندوستان و در فاصله سال‌های 1989 تا 1999 روی دادند. سم موجود در این گیاه دست کم موجب مرگ 500 نفر در طول این ده سال شد. گلیکوزید قدرتمند این گیاه که سربرین نامیده می‌شود، یک ساعت پس از خورده شدن شروع به اثرگذاری می‌کند.
مجله تالاب : نشانه‌های مسومیت با این گیاه شامل درد معده، کما و ایست قلبی است. بر طبق بررسی‌های یک تیم تحقیقاتی در هند، در برخی از قتل‌های صورت گرفته در این کشور ردپای استفاده از این ماده‌ی شیمیایی مشاهده گردیده که باعث مرگ‌هایی با علل نامشخص شده است. در نتیجه این گیاه به عنوان قاتلی هوشمند که هیچ مدرکی از خود برجای نمی‌گذارد شناخته می‌شود.

لابرنوم (LABURNUM)

 

لابرنوم (LABURNUM)

 

سنگوئیناریا کانادنسیس (SANGUINARIA CANADENSIS)

سنگوئیناریا کانادنسیس یا “سرخ بن” (BLOODROOT)که نام عمومی آن است در بخش‌های شمالی و بکر آمریکا می‌روید.
از آنجایی که بومیان آمریکا از این گیاه به عنوان ماده‌ی آرایشی استفاده کرده و همچنین از آن برای سقط جنین استفاده می‌شده به این نام خوانده می‌شود. سرخ بن شامل یک ماده شیمیایی ملقب به سنگوئینارین است که هر دو جزء خطرناک‌ترین سموم شناخته شده هستند.
سنگوئیناریا کانادنسیس (SANGUINARIA CANADENSIS)

سنگوئیناریا کانادنسیس (SANGUINARIA CANADENSIS)
 

Sanguinarine

برخی از مردم این گیاه را برای درمان سرطان پوست به کار می‌بردند، اما در نهایت استفاده از این گیاه و به دلیل وجود این سموم خطرناک تخریب بیشتر بافت پوست، تولید جراحات شدیدتر و در نهایت مرگ پوست را در پی داشته، همچنین زخم‌های تیره‌ای نیز برجای می‌مانده که اسکار(ESCHAR) نامیده می‌شدند. اما اگر این گیاه سهواً خورده شود، مواد شیمیایی موجود در آن موجب گسست در عملکرد آنزیمی می‌شود که مسئول تحریک سلول‌ها و رها کردن سدیم در خون است. زمانی که مقادیر زیادی سدیم در بدن آزاد شود روی بافت قلب اثر گذاشته و به آن لطمه خواهد زد، و در نتیجه باعث ناتوانی قلب، آسیب کبدی و حتی سرطان معده می‌شود.
 
Sanguinarine

Sanguinarine

آدنیوم

آدنیوم اوبسوم گیاهی است بومی آفریقا که در طول قرن‌ها به عنوان سلاحی کشنده توسط قبایل وحشی این کشور مورد استفاده قرار می‌گرفته است. سم این گیاه را می‌توان با جوشاندن گل‌های آن به مدت دوازده ساعت استخراج کرد. نتیجه‌ی کار مایعی است سمی با غلظت بالا که بسیار کشنده و مرگ‌آور است.
مردان قبایل سومالی از این سم برای کشتن موجوداتی به عظمت و بزرگی فیل استفاده می‌کرده‌اند. این گیاه که به نام “رز صحرایی” نیز خوانده می‌شود، دارای ماده‌ای شیمیایی موسوم است که در دوزهای بالا منجر به بروز ناتوانی تنفسی آنی می‌شود. علی رغم خطر آن برای انسان و جانوران، برخی از جوندگان آفریقایی نسبت به این سم از خود مصونیت مناسبی نشان می‌دهند.
ADENIUM OBESUM

ADENIUM OBESUM

OENANTHE COROCATA

شوکران آبی یا اوئنانته در زمین‌های مرطوب و نرم زندگی می‌کند. این گیاه بی‌نهایت سمی، به کرفس شباهت دارد. سم فعال آن به نام اوئنانتوتوکسین * در ساقه‌ی این گیاه به صورت تغلیظ شده یافت می‌شود. برگ‌های آن ممکن است بدون هیچ گونه اثرات مسموم کننده توسط چارپایان اهلی خورده شوند، اما ساقه و به خصوص ریشه غنی از کربوهیدارت این گیاه، بسیار بسیار سمی و خطرناک است. ریشه‌ی یک شوکران آبی به اندازه کشتن یک گاو سم دارد و همچنین به عنوان قاتل انسان نیز شناخته می‌شود.
این گیاه جزء یکی از خطرناک و مرگبارترین گیاهان انگلستان است، چرا که از نظر ظاهری به گیاهانی همچون کرفس چینی یا جعفری ژاپنی که قابل خوردن هستند شباهت داشته و ممکن است به صورت کاملاً تصادفی خورده شود. این گیاه همچنین در تاریخ شهرت بدی دارد به طوری که در گذشته مجرمین محکوم به اعدام را وادار به خوردن شوکران می‌کردند، همانگونه که از آن برای مسموم کردن سقراط فیلسوف نامی نیز استفاده شد.

شوکران

BLOOD FLOWER

شیرابه‌ی سمی این گیاه باعث آسیب دیدگی شدیدچشم میشود.
BLOOD FLOWER

BLOOD FLOWER

گیاه بابا آدم

مشخصات: گیاهی علفی به طول ۸۰ الی۱۵۰ سانتی متر، دارای برگهای بسیار پهن که در قسمت فوقانی به رنگ سبز تیره و سطح زیرین دارای تارهای فراوان و به رنگ سبز روشن است. گلهای کوچک و ارغوانی، میوه فندقی و خاردار و به سادگی به لباس میچسبد. ریشه های ان دراز و دوکی شکل و قهوه ای رنگ است.
عوارض جانبی
تاری دید، سمی، سقط جنین
بابا آدم

بابا آدم

گرد آورنده : محد هادی سعیدی
 

 

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

نیکداد خلیقی

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب پیشنهادی

  • مقالات آبیاری
  • مقالات آفات
  • مقالات باغبانی
  • مقالات بذر
  • مقالات کود دهی

نکات طلایی آبیاری بارانی

6 سال پیش

آبیاری چمن

7 سال پیش

سفره های آب زیرزمینی

7 سال پیش

مقدار نیاز آب در درختان

7 سال پیش

کرم های خاکستری جوانه خوار یا کرم طوقه بر

2 سال پیش

پروانه میوه خوار بادمجان

5 سال پیش

مهم ترین آفات جالیز

5 سال پیش

شناسایی آفت مگس مدیترانه ای

5 سال پیش

نحوه افزایش درشتی میوه در درختان

3 ماه پیش

بررسی عوامل تأثیرگذار در باردهی درختان میوه

3 ماه پیش

عوارض فیزیولوژیکی ناشی از کمبود کلسیم

2 سال پیش

بستر کشت خیار

3 سال پیش
بذر یا دانه چیست

بذر چیست؟ معرفی انواع بذر

3 ماه پیش
خواب بذر چیست

خواب بذر چیست؟ انواع خواب بذر و روش های شکست آن

3 ماه پیش

0 تا 100 آموزش کاشت بذر

3 ماه پیش

بذر اصلاح شده چیست و چه مزایایی دارد؟

3 ماه پیش

معرفی عناصر ضروری در رشد گیاهان و نحوه تامین آن ها

3 ماه پیش

بهترین کود مناسب افزایش رشد ریشه

3 ماه پیش
کود رشد گیاه

بهترین کود برای پرپشت شدن برگ گیاهان کدام است؟

3 ماه پیش

تغذیه باغات کیوی از طریق کود دهی و هرس

2 سال پیش