نحوه افزایش درشتی میوه در درختان
نوشته شده توسط نگین احدی
3 ماه پیش
بذر یا دانه چیست
بذر چیست؟ معرفی انواع بذر
نوشته شده توسط نگین احدی
3 ماه پیش

کاشت و فواید نهال گردو

کاشت و فواید نهال گردو سالیان سال است که گردو نقش موثری در سفره غذایی ما ایرانیان داشته، از گردو فقط در صنعت خوراکی استفاده نمیشود و در صنایع دیگر نیز قابل مصرف است. حال ما مقاله ای اماده کردیم درباره انواع مختلف گردو ها و فواید انها.

بازدید 333 2 سال پیش

کاشت و فواید نهال گردو

ریشه اصلی پیدایش گردو در ایران بوده است. نهال گردو از منطقه ی ایران به سایر نقاط جهان پخش شده و اکنون در کشورهای مختلف قابل رویش است.

گردوی پکان

برای مثال گردوی پکان آمریکایی که از کیفیت بالایی برخوردار است گردوی پکان گردوی پکان را میتوان به عنوان بهترین نهال گردوی گرمسیری در ایران نام برد.اگر قصد کاشت نهال گردو را در مناطق گرمسیری دارید به هیچ عنوان این گردو را فراموش نکنید.

این نهال را میتوان در ارتفاع 0 تا 800 متر کاشت و مطمعن بود که رشد بسیار عالی ای خواهد داشت.

گردوی پکان

گرده افشانی گردو پکان:

بسیاری از درختان گردو نیاز به گرده افشان ندارند و در واقع می‌شود گفت خود گرده افشان هستند و شاتون های نر و ماده همزمان روی یک پایه تشکیل می شوند و گردو پکان جز این ارقام محسوب می باشد.

عمر مفید درخت گردو پکان آمریکایی و چه عملکردهایی در میزان عمر گردو پکان موثر است؟

بطورکلی درختان گردو از عمر طولانی و اکثریت بالای 100 سال برخوردار هستند درخت گردو پکان نیز در شرایط رشد مطلوب عمری بالغ بر 100 سال می‌تواند داشته باشد و در طول این دوره می‌تواند سودی عالی برای کشاورزان شامل شود. با توجه به عواملی مانند زهکشی مناسب، هرس اصولی، کوددهی منظم، آبیاری به موقع و آفت کشی می‌توان انتظار سود بسیار بالایی بیش از حد پیش بینی شده داشت.

میزان باردهی درخت گردو پکان | نهال گردو

مقاوم به گرما میزان باردهی درخت گردو، یکی از دغدغه هایی است که باغداران در هنگام خرید نهال گردو با آن روبه رو هستند. میزان محصولی که در زمان برداشت گردو، جمع آوری می کنید رابطه مستقیمی با میزان سود نهایی دارد. به همین علت توجه به این نکته یکی از نکات قابل توجه است. میزان باردهی درخت گردو پکان در هکتار حدودا 5 تن است.

درخت گردو پکان آمریکایی

درخت گردو امریکایی با ارتفاعی در حدود 17 الی 40 متر رشد کرده و قطر تاج پوششی این درختان 12 تا 20 متر است. برگ ها به صورت متناوب و مرکب با طولی در حدود 15 الی 30 سانتی متر بوده و پهنای آن ها 2 الی 7 سانتی متر است. خصوصیات نهال گردو از خصوصیات درخت گردو پکان آمریکایی میتوان گفت که میوه این رقم هسته سخت میانی ندارد. یعنی بیشتر وزن آن را مغز گردو تشکیل میدهد. در هر ساقه قادر به تولید بین 4 تا 16 عدد گردو است. چربی موجود در میوه این رقم تا 2 برابر بیشتر از برخی از ارقام گردو است. این رقم در آب وهوای معتدل و نیمه خشک بهترین عملکرد را دارد. ارتفاع بلند درختان یکی از مهم‌ترین مشخصات ظاهری درختان گردو پکان آمریکایی است. البته درختان در کشورمان کمتر به ارتفاع حداکثری خود دست میابند. علاوه بر میوه باکیفیت و پرطرفداری که دارد، از فروش چوب تنه، شاخه و برگ‌های آن نیز میتوان برای درآمدزایی بهره برد.

گردو پوست کاغذی

گردوها از نظر جنس پوست انواع مختلفی دارند ولی در مجموع می‌توان آن‌ها را به دو دسته کلی سوزنی و پوست کاغذی تفکیک کرد. گردو پوست کاغذی همان طوری که از نامش پیداست، به نوعی از گردو گفته می‌شود که پوست آن نازک بوده و به راحتی بشکند و مغز آن به آسانی جدا شود. برخلاف گردو سوزنی، چون پوست گردو کاغذی از داخل تقریبا صاف است و شیار خاصی ندارد، می‌توان مغز این مدل گردوها را بدون اینکه خرد شوند و یا آسیب خاصی ببینند، به صورت دوپر یا حتی چهار پر جدا کرد. به علاوه اینکه به دلیل همین پوست نازکی که این مدل گردوها دارند، فضای بیشتری برای مغز گردو باقی می‌ماند و در نتیجه معمولا مغز گردوهای پوست کاغذی درشت‌تر است. همین دلیل باعث می‌شود که با وجود اینکه گردو سوزنی حتی گاهی از گردو پوست کاغذی چرب‌تر و خوش‌طعم‌تر است ولی گردو پوست کاغذی طرفداران بیشتری داشته باشد.

گردو پوست کاغذی

یک نکته منفی که در مورد گردوهای پوست کاغذی وجود دارد این است که احتمال آسیب این مدل گردوها زیاد است؛ درصد زیادی از گردوهای پوست کاغذی به دلیل همین پوست نازکی که دارند، ممکن است قبل از برداشت و زمانی که روی درخت هستند، خوراک پرندگانی مانند کلاغ شوند و دیگر قابل استفاده نباشند. به همین دلیل معمولا این مدل گردو نسبت به گردوهای دیگر کمی کمیاب است. به دلیل اینکه گردو پوست کاغذی نسبت به انواع دیگر گردو با پوست، هم کمیاب‌تر است و هم علاقه‌مندان بیشتری دارد، معمولا قیمت این مدل گردو در مقایسه با دیگر گردوها گران‌تر است.

فواید گردو

فواید گردو:

منبع سرشار گیاهی امگا ۳: چربی امگا 3 در مغز گردو بیشتر از هر مغز دیگری است. 2.5 گرم در هر وعده برآورد می‌شود. به چربی امگا 3 گیاهی از جمله گردو، اسید آلفا-لینولنیک (ALA) نیز گفته می‌شود. این چربی اساسی باید در رژیم غذایی فرد گنجانده شود.

کاهش التهاب: التهاب ریشه بسیاری از بیماری‌ها از جمله بیماری‌های قلبی، دیابت نوع ۲، آلزایمر و سرطان است و می‌تواند ناشی از استرس اکسیداتیو باشد. پلی فنول‌های موجود در گردو می‌توانند به مبارزه با این استرس و التهاب کمک کنند.

ارتقا سلامت روده: طبق تحقیقات اگر در روده فرد باکتری‌های تقویت کننده سلامتی و سایر میکروب‌ها وجود داشته باشد، احتمالاً روده از سلامت خوبی برخوردار است. اما ترکیب ناسالمی از میکروبیوتا می‌تواند به التهاب و بیماری در روده و سایر نقاط بدن منجر شود و خطر چاقی، بیماری‌های قلبی و سرطان را افزایش دهد.

کاهش خطر ابتلا به سرطان: خطر ابتلا به برخی سرطان‌ها از جمله سرطان‌های پستان، پروستات و روده بزرگ را کاهش می‌دهد. گردو سرشار از پلی فنل الاژیتانین است. برخی از میکروب‌های روده می‌توانند این ترکیبات را به ترکیباتی موسوم به یورولیتین تبدیل کنند که این ترکیب می‌تواند خواص ضد التهابی در روده داشته باشد.

کنترل وزن: گرچه کالری موجود در مغز گردو متراکم است اما به معنای جذب کل کالری توسط بدن نیست. این ماده مغذی در کنترل اشتها و کاهش حس گرسنگی بسیار کمک کننده است.

کنترل دیابت نوع ۲: خوردن مغز گردو به کنترل دیابت نوع ۲ کمک می‌کند و خطر ابتلا به این بیماری را کاهش می‌دهد، زیرا به کنترل وزن کمک می‌کند. کاهش فشار خون: براساس تحقیقات تنها خوردن روزانه ۲۸ گرم آجیل، از جمله گردو، در یک رژیم غذایی مناب و کامل، می‌تواند به بهبود عملکرد قلب و فشار خون منجر شود.

سلامتی با افزایش سن: افزایش توانایی‌های جسمی با داشتن عادات غذایی سالم به دست می‌آید. این محصول از جمله مواد مغذی است که بیشترین سهم را در رژیم غذایی سالم به خود اختصاص می‌دهد.

افزایش عملکرد مغز: مواد مغذی موجود در این محصول، از جمله چربی‌های اشباع نشده، پلی فنول‌ها و ویتامین E، می‌تواند به کاهش التهاب در مغز کمک کند. خوردن مغز گردو به عملکرد بهتر مغز، از جمله افزایش سرعت پردازش، انعطاف پذیری بیشتر ذهنی و حافظه قوی‌تر منجر شود.

برای خرید انواع نهال گردو مانند گردوی پوست کاغذی و گردوی پکان آمریکایی و دیگر نهال های گردو اینجا کلیک کنید

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

نیکداد خلیقی

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب پیشنهادی

  • مقالات آبیاری
  • مقالات آفات
  • مقالات باغبانی
  • مقالات بذر
  • مقالات کود دهی

نکات طلایی آبیاری بارانی

6 سال پیش

آبیاری چمن

7 سال پیش

سفره های آب زیرزمینی

7 سال پیش

مقدار نیاز آب در درختان

7 سال پیش

کرم های خاکستری جوانه خوار یا کرم طوقه بر

2 سال پیش

پروانه میوه خوار بادمجان

5 سال پیش

مهم ترین آفات جالیز

5 سال پیش

شناسایی آفت مگس مدیترانه ای

5 سال پیش

نحوه افزایش درشتی میوه در درختان

3 ماه پیش

بررسی عوامل تأثیرگذار در باردهی درختان میوه

3 ماه پیش

عوارض فیزیولوژیکی ناشی از کمبود کلسیم

2 سال پیش

بستر کشت خیار

3 سال پیش
بذر یا دانه چیست

بذر چیست؟ معرفی انواع بذر

3 ماه پیش
خواب بذر چیست

خواب بذر چیست؟ انواع خواب بذر و روش های شکست آن

3 ماه پیش

0 تا 100 آموزش کاشت بذر

3 ماه پیش

بذر اصلاح شده چیست و چه مزایایی دارد؟

3 ماه پیش

معرفی عناصر ضروری در رشد گیاهان و نحوه تامین آن ها

3 ماه پیش

بهترین کود مناسب افزایش رشد ریشه

3 ماه پیش
کود رشد گیاه

بهترین کود برای پرپشت شدن برگ گیاهان کدام است؟

3 ماه پیش

تغذیه باغات کیوی از طریق کود دهی و هرس

2 سال پیش