نحوه افزایش درشتی میوه در درختان
نوشته شده توسط نگین احدی
3 ماه پیش
بذر یا دانه چیست
بذر چیست؟ معرفی انواع بذر
نوشته شده توسط نگین احدی
3 ماه پیش

بهترین کود برای پرپشت شدن برگ گیاهان کدام است؟

گیاهانی با برگ‌های پرپشت نه‌تنها جلوه زیباتری دارند، بلکه از سلامت بالاتری نیز برخوردار هستند. برای این‌که یک گیاه بتواند برگ‌های پرپشتی داشته و رشد خوبی را تجربه کند، فقط عناصر معدنی داخل آب و ادامه مطلب

کود رشد گیاه
بازدید 269 3 ماه پیش

گیاهانی با برگ‌های پرپشت نه‌تنها جلوه زیباتری دارند، بلکه از سلامت بالاتری نیز برخوردار هستند. برای این‌که یک گیاه بتواند برگ‌های پرپشتی داشته و رشد خوبی را تجربه کند، فقط عناصر معدنی داخل آب و خاک کافی نیستند و بهتر است تا از یک کود مناسب رشد نیز برای تامین مواد موردنیاز آن‌ها استفاده کرد.

امروزه محصولات مختلفی در بازار موجود هستند و انتخاب از بین آن‌ها شاید کمی سخت باشد. برای این‌که بتوان کود مناسبی را انتخاب کرد، تصمیم گرفتیم تا در این مطلب به معرفی چندین مدل کود جهت رشد ساقه و شاخه های گیاه بپردازیم. اگر شما نیز می‌خواهید گیاهی با برگ‌های پرپشت داشته باشید، پیشنهاد می‌کنیم که ادامه این مطلب را از دست ندهید.

کود جلبک دریایی آلگارین تویین گرین هاوس یک لیتری ایتالیایی

کود جلبک دریایی آلگارین تویین یکی از بهترین انتخاب‌ها برای افزایش رشد است. این کود که در بسته‌بندی‌های یک‌لیتری با ۵ سال تاریخ انقضا به بازار عرضه می‌شود، دارای ۹۰ درصد جلبک بوده و هورمون‌هایی طبیعی نیز برای رشد گیاه در ساختار آن به‌کار رفته‌اند. به‌طورکلی، شرکت گرین هاوس ایتالیا نه‌تنها در زمینه ساخت کود مناسب رشد، بلکه در زمینه طراحی فرمولاسیون بسیاری دیگر از مواد مکمل کشاورزی و باغداری، یکی از پیشروترین شرکت‌ها است و با خیالی راحت می‌توان به عملکرد آن اعتماد کرد. جالب است بدانید که کود جلبک دریایی آلگارین تویین، می‌تواند با کودهای دیگر نیز ترکیب شده و به‌عنوان مکمل عمل کند.

ریکو میک زینک کود روی خالص پودری یک کیلویی اسپانیایی

یکی از اصلی‌ترین عناصر که باید در کود رشد گیاه نیز موجود باشد، روی است. کود ریکو میک زینک، دارای ۱۴ درصد عنصر روی به‌صورت کلات‌شده است که در میان تمامی انواع کود، بیشترین درصد محسوب می‌شود. این کود در دسته کودهای پودری قرار گرفته و با داشتن ۵ سال تاریخ انقضا، می‌توان با خیالی راحت در یک بازه زمانی طولانی از آن استفاده کرد.

جالب است بدانید که کود ریکو میک زینک نه‌تنها یک نوع کود مناسب رشد گیاه محسوب می‌شود، بلکه در فرآیند گرده‌افشانی و جلوگیری از ریختن میوه‌ها نیز تاثیرگذار است. پیشنهاد می‌کنیم که اگر شما نیز می‌خواهید گیاه خود را از نظر داشتن عنصر روی کاملا تامین کنید، به‌هیچ‌عنوان این کود را از دست ندهید.

کود سه‌گانه FMZ آهن روی منگنز میکرو تری میکس یک لیتری سبز آذر

گاهی‌اوقات مشاهده می‌شود که برگ‌های گیاه با مشکلاتی همچون زردشدن و عدم توانایی در تولید کلروفیل مواجه می‌شوند. کود سه‌گانه FMZ که ساخت شرکت ایرانی سبز آذر است، با داشتن عناصر آهن، روی و منگنز، رشد برگ‌های سبز و بهبود برگ‌های قبلی گیاه را تسریع می‌کند. این کود به‌صورت مایع در بسته‌بندی‌هایی یک‌لیتری به بازار عرضه می‌شود و تاریخ انقضا آن نیز ۲ سال است. لازم به ذکر است که شرکت سبز آذر یکی از بهترین تولیدکنندگان محصولات مرتبط با کشاورزی در ایران بوده و می‌توان با خیالی راحت، به محصولات آن اعتماد کرد.

کود پتاس بالا 15.5.30 ده‌کیلویی گلوری‌گرین

یکی دیگر از بهترین گزینه‌ها که به‌عنوان کود مناسب رشد شناخته می‌شود، کود پتاس بالا شرکت گلوری‌گرین است. این کود شامل ۳۰ درصد پتاسیم محلول در آب، ۵ درصد فسفر و ۱۵ درصد نیتروژن است که تمامی این مقادیر به‌خوبی تجزیه و جذب گیاه می‌شوند. این کود به‌صورت پودری در بسته‌بندی‌های ۱۰کیلویی به بازار عرضه شده و تاریخ انقضا آن نیز ۲ سال پس از تولید است. جالب است بدانید که این کود پتاس بالا 15.5.30 علاوه‌بر این‌که به‌عنوان کود رشد برگ گیاه استفاده می‌شود، برای بهبود بیماری‌های مختلف و جلوگیری از مشکلاتی مانند سرمازدگی نیز کاربرد دارد.

باکتری تیوباسیلوس یک‌کیلویی

یکی از کودهای بیولوژیکی که عملکرد بسیار جالبی دارد، کود تیوباسیلوس است. این کود حاوی مقادیر زیادی گوگرد بوده و گیاه را از این نظر کاملا تامین می‌کند؛ اما فعالیت آن به این موضوع محدود نمی‌شود. باکتری تیوباسیلوس با اسیدی‌کردن خاکی که اطراف ریشه قرار دارد، دسترسی آن به موادی مانند آهن، منگنز و روی را راحت‌تر می‌کند.

کود باکتری تیوباسیلوس توسط یک شرکت ایرانی دانش‌بنیان با نام تمیشه تولید شده و در بسته‌های یک‌کیلوگرمی به‌صورت پودری به بازار عرضه می‌شود. شرکت تمیشه به‌صورت تخصصی روی تولید کودهای زیستی تمرکز داشته و با بهره‌گیری از برترین علوم روز، بهترین فرمولاسیون‌ها را جهت ساخت کود مناسب رشد به‌کار می‌گیرد.

کود 10 52 10 pnp دو کیلویی

بزرگ‌ترین مزیت کود پی‌ان‌پی ۱۰ ۵۲ ۱۰، این است که کم‌ترین مقدار کلر را در میان کودهای موجود در بازار داشته و به‌همین‌خاطر می‌توان در تمامی خاک‌ها (حتی خاک‌های قلیایی و شور) از آن استفاده کرد. این کود که ساخت شرکت زیگلر آلمان است، در بسته‌بندی‌های ۲کیلوگرمی و به‌صورت پودری به بازار عرضه می‌شود. تاریخ انقضا آن نیز ۳ سال پس از تولید بوده و نحوه استفاده از آن، به‌صورت محلول در آب است.

جالب است بدانید که موادمعدنی و شیمیایی مختلفی ازجمله مس، آهن، منگنز، نیتروژن، بور، نیتروژن آمونیومی و … در این کود وجود دارند و همین امر سبب شده‌است تا کود پی‌ان‌پی، انتخابی مناسب به‌عنوان کود جهت رشد ساقه و شاخه های گیاه باشد.

جمع بندی

همانطور که مطالع کردید، کود تیوباسیلوس، پتاس بالا 15.5.30، کود سه گانه FMZ و… از بهترین کودها برای پر پشت کردن گیاه هستند. حال که بهترین کودهای مناسب رشد گیاه را شناختید می‌توانید از فروشگاه کشاورزی آنلاین خریدی مقرون به صرفه داشته باشید.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

نگین احدی

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب پیشنهادی

  • مقالات آبیاری
  • مقالات آفات
  • مقالات باغبانی
  • مقالات بذر
  • مقالات کود دهی

نکات طلایی آبیاری بارانی

6 سال پیش

آبیاری چمن

7 سال پیش

سفره های آب زیرزمینی

7 سال پیش

مقدار نیاز آب در درختان

7 سال پیش

کرم های خاکستری جوانه خوار یا کرم طوقه بر

2 سال پیش

پروانه میوه خوار بادمجان

5 سال پیش

مهم ترین آفات جالیز

5 سال پیش

شناسایی آفت مگس مدیترانه ای

5 سال پیش

نحوه افزایش درشتی میوه در درختان

3 ماه پیش

بررسی عوامل تأثیرگذار در باردهی درختان میوه

3 ماه پیش

عوارض فیزیولوژیکی ناشی از کمبود کلسیم

2 سال پیش

بستر کشت خیار

3 سال پیش
بذر یا دانه چیست

بذر چیست؟ معرفی انواع بذر

3 ماه پیش
خواب بذر چیست

خواب بذر چیست؟ انواع خواب بذر و روش های شکست آن

3 ماه پیش

0 تا 100 آموزش کاشت بذر

3 ماه پیش

بذر اصلاح شده چیست و چه مزایایی دارد؟

3 ماه پیش

معرفی عناصر ضروری در رشد گیاهان و نحوه تامین آن ها

3 ماه پیش

بهترین کود مناسب افزایش رشد ریشه

3 ماه پیش
کود رشد گیاه

بهترین کود برای پرپشت شدن برگ گیاهان کدام است؟

3 ماه پیش

تغذیه باغات کیوی از طریق کود دهی و هرس

2 سال پیش